Tuesday, August 17, 2010

Puasa hari pertama

pukul 6.50pm..
alhamdulillah, hari ni hari pertama puasa setelah bersenang lenang abc selama 6 hari. hari ni langit mendung, hujan selebat-lebatnya petang tadi. jadi kurangla rasa haus, lapar pun xde la sangat. so far, hari pertama yang menyeronokkan. masa pun tak rasa lama. jap je dah petang. 

pukul 3.30pm
saya: mak, petang ni nak masak ape ye buka nanti??
mak: masak kicap la. senang sket. sambal tumis sahur ada lagi. pastu masak sayur.
saya: ok. tp, kicap kan dh habis..
mak: nnt, adik pegi la kedai jap beli kicap dgn sayur.
saya: ok. petang2 sket la.

so, planningnya nak masak kicap la. wah..terbayang-bayang masak kicap ikan yang sedap, dicolek dgn sambal belacan tumis. sedappp.

pukul 5.15pm
saya bermonolog dalam hati..."mak tak suh pegi kedai lagi pon ni. boleh lepak-lepak jap la." hehehehe. selalunya mak mesti bising-bising igtkan suh pegi kedai cepat. ini satu peluang, selagi mak tak cakap, selagi tu la tak gerak. hahahah. ada masa edit-edit blog. biasanya time ni mak dah masuk dapur dah. musykil.

pukul 5.30pm
saya kuar bilik, tgk mak duk main-main dengan muaz. 
saya: masak apa kita ptg ni mak??
mak: entahla.. beli je la kat eda (eda-refer nama restoran depan umah kami)
saya: hooorayyyy..dlm hati melonjak kegembiraan, tak yah masak. kikiki.
mak: pukul 6pm nnt,  adik g la beli eh.
saya: ok, pas mandikan muaz nnt pegi beli.

jadi kesimpulannya, buka puasa kami hari ni beli masakan panas je kat kedai. sonang akak. kikiki..

n now pukul 7.03pm..nk siap2 buat air. buat rakan-rakan semua, selamat berbuka puasa. 

No comments: