Tuesday, August 24, 2010

moment with newborn baby contest

hehehhe. untuk contest ni, saya nk mempertaruhkan satu-satunya anak buah kesayangan saya. buat masa sekarang ni la. disebabkan muaz intan payung buah hati acu, acu try ok. mana tau ni rezeki muaz. heheheh. tp kan akak penganjur, nnt buat lg tau contest mcm ni dlm 2-3thn lg, mane la tau iA at that time saya dh ada anak sendiri lak..ngee =D. buat makcik2 yg sgt2 sygkan anak buah anda mcm saya ni , apa kata join moment with newborn baby contest anjuran sis alyyani. the more, the merrier ;)


tadaaaa...memperkenalkan my first nephew - omelll ayang acu (tagline bila acu nk panggil muaz..confirm dtg ;))


 nama: MUHAMMAD MUAZ BIN MUHAMMAD AZRYIL AZIMIE
tarikh lahir: 19.09.2009 / 29ramadhan1430H
berat semasa lahir: 2.83kg
umur ketika gambar diambil: first few hours after delivery
nama ibu saudara: NURUL AIN BINTI MOHAMED HASSIM
cerita di sebalik gambar: 

ni adalah antara gmba pertama after muaz dilahirkan. c..mata dia still bengkak lg, myb sbb tdo lama sangat dlm perut kot. i guess la. hik3x. apa yang saya nak kongsikan ni, adalah keterujaan kami  seisi keluarga melihat muaz setelah dia mencelikkan mata.

perghhh...bnda pertama yg mmg obvious sekali bila tgk muaz keluar adalah tang hidung..oooo..memang hidung photostat keturunan Hj Hassim. sah!!. hehehe. sama ko. sbb tu la kena tangkap gmba ni. sbg bukti nk tunjuk kat dia bila besar nnt. melekat sungguh gen dominan hidung abah saya kat cucunya ni. hidung ala-ala kembang-kembang bunga gitu. bila balik kg, gamba ni satu rumah saya jaja, masing-masing semua tergelak and realize yg hidung muaz sepesen mcm hidung kami adik-beradik. dh jd mcm trademark family lak. how sweet..tunjuk hidung sket. kiki. memandangkan muaz lahir sehari sebelum raya, maka raya kami thn lepas adalah yg plg istimewa di hospital putrajaya. berendang, bernasi impit, berlontong, kuah kacang semua kat spital. hehehe. okla. moga2 besar nnt muaz jadi insan yang berguna, kenang jasa mama dan abah yang telah membawa muaz ke dunia ini. amin. saya akhiri cerita saya ini dengan serangkap pantun,

 muhammad muaz, kelahiranmu di puncak ramadhan meniti lebaran,
bulan yang baik penuh keberkatan,
rupa dan paras tidak menjadi taruhan,
budi pekerti yg baik serta adat sopanlah yang perlu dizahirkan.

ps: sekarang ni bila tya kat muaz, "muaz, hidung mane?? dia dh boleh sket2 gerakkan hidung dia. sambil gelak kikiki. sama mcm abg hakim..

PEACE!!! moga2 rezeki muaz dpt baju raya poney, sep duit acu ;)

2 comments:

sal ya said...

Anis lahir bulan puasa tahun lepas jugak...
berpantang kat kampung suami...
dia dah 15 hari jdk raya pun kire best la sbb ada orang baru...

hehehe..

Mrs. Simplicity said...

SALAM, ENTRY REVIEWED. SEMUA SYARAT CUKUP AND THANKS SUDI JOIN CONTEST SAYA :)