Wednesday, August 11, 2010

marhaban ya Ramadhan

Alhamdulillah, sempat gak sampai ke Ramadhan kali ni. selamat berpuasa semua. Puasa bukan tahan lapar je tau, tp puasa mata, puasa hidung, puasa mulut, puasa telinga, semua la. bersama-sama la kita mengejar pahala yang berlipat kali ganda di bulan yang penuh berkat ni. semoga amalan yang dilakukan mendapat keredhaan Illahi. iA. so far, mcm mana di hari pertama ni?? hehehe. ada yang tersasul termakan or terminum ke?? hik hik. harap takdela kan. kalau dah niat betul-betul iA tak kan lupa. Bulan puasa ni, kenala bersihkan hati, bersihkan jiwa. Moga-moga kedatangan Ramadhan kali ni dapat dilakukan dengan sempurna serta diisi dengan segala aktiviti yang berfaedah dan bermanfaat. 


Pada yang tak puasa tu jgn lak saje-saje makan depan org yg puasa. hahahahhaa. (gelak jahat). 

ye la i makan sorok2 k :)) 

Bulan Puasa ada solat Terawih malam-malam, so marilah kita bersama-sama menunaikannya. Malam td je mak kata mmg ramai betul jemaah. Bagusla kan mcm tu, harap-harap kekal la ramai macam tu selama sebulan ni. Di kesempatan ni, saya ingin mengucapkan selamat menunaikan ibadah puasa buat semua muslimin dan muslimat di seluruh dunia. Semoga tabah menghadapi segala ujian yang diberikan terutamanya buat saudara-saudara Muslim di Palestin. Semoga Allah akan sentiasa memelihara kalian di sana.

1 comment:

Siti fairuz Yusof said...

selamat berpuasa gak...:D