Tuesday, March 29, 2011

Aktiviti PAC Pegawai Penerangan S41

hye semua. assalamualaikum...



tadi ada dapat one comment dari sorg ni.




hoho. saya bukanlah org yang layak nak bagi tip yang oi. saya pun macam awak gak, sedang mencuba-cuba nasib untuk menjawat jawatan awam. heeeee.


tapi, kalau setakat nk share aktiviti yang dijalankan time PAC tu boleh la sket-sket. Sebenanrnya saya pun mmg dah janji nak citer kan pasal dalam entry yang lepas, tp disebabkan kekangan masa tu yang delay tu. huhuhu.


based pd PAC yang lepas, terdapat beberapa aktiviti yang dijalankan untuk menilai kompetensi kita sebagai Pegawai Penerangan. Termasuklah ujian bertulis, public speaking, group discussion, pengucapan awam. ala..aktiviti dia lebih kurang standard dengan pac PTD gak la. cuma bezanya takde lima senaman asas yang menyakitkan tu. or lari 2.4km yang membuatkan saya pancit di tengah jalan. hahaha. soalan-soalan public speaking dia biasala more to general and benda-benda di sekeliling kita. so, baca-bacalah pasal current issues. tu je kot.


membantu ke info saya ni cik Alfieniza? i hope so. sama-samalah kita buat yg terbaik k. good luck to all candidates especially to me. kikiki.


7 comments:

AlfienizA said...

thanx 4 d feedback... =D
hehehe...ade soklan lg ni..
yg public speaking & pengucapan awam tu, tajuk dberi on the spot ke?

AlfienizA said...

thanx 4 d feedback... =D
hehee.ada soklan lg ni..
yg public speaking & pengucapan awam tu, tajuk diberikan on the spot ke?

ain shalalala said...

welcome..sama-sama nak cari kerja, tak salah share2 kan. ikut hari tu, tajuk dia dah bagi siap2 masa first day kita register. so, adela masa tuk prepare sbb public speaking n pengucapan awam pd hari berikutnya.

nazira sofia said...

Hi...sauddenly terjumpa blog ni...ain dpt pac MOH kat mana? sy kat Bangsar...risau juga sbb tak tau xtvt aper...huhu..anyway thanks for sharing...

ain shalalala said...

good luck nazira..sy dapat kat Puchong :)

AlfienizA said...

orait...tenkiu ye sbb sudi mnjwb soklan2 sy..hehe...all d best 2 u =)

ct cucubi said...

Salam,
Kalau pengambilan peg antidadah ada PAC jugak ke?