Sunday, March 27, 2011

earth hour selamatkan bumi

hye semua..assalamualaikum



as we all know on 26march every year adalah hari bagi earth hour. hari di mana satu dunia akan memadamkan lampu selama 60 minit. baguskan kempen ni. setuju2. saya sokong 150%. banyak negara participate kan. nampaknya satu dunia berusaha bersama-sama untuk mengurangkan global warming yang semakin meningkat sejak akhir-akhir ni. congrats to WWF yang mengetengahkan isu ini.




so malam tadi uol bergelap ke? heeeeee



saya????



saya tengah makan la time tu. tak tutup lampu pun. kang ada yang tercekik tulang, lain pulak citernye nanti. bila saya tak padam lampu, bukanlah bermakna saya tak support this campaign. kan tadi kat atas tu saya dah tulis saya sokong 150% kempen ni. hehehe. cumanya waktu 8.30 - 9.30pm tu bagi saya n famili agak tak berapa sesuai la untuk kitorg tutup lampu. nak-nak pulak my parents pun dah berumur. dengan pencahayaan yang kurang takut mengundang masalah lain pulak kang.





so mcm mana cara kitorg support?? act, hari-hari mmg dh practice tutup lampu or kipas segala bagai. bila tak pakai or tak perlu mmg semua suis elok tutup. mmg my parents dah terapkan amalan ni dari kecik lg. so, takde masalah pembaziran rasanya di situ. jadi, bukan setakat 60 minit je, malah lebih dari tu rasanya kitorg satu family dah save kan energy. i guess u all pun sama kan. masa tido tutup lampu, keluar rumah make sure tutup lampu, tutup kipas, tutup tv. jarang rasanya biar on 24jam. kalau kita semua practice benda basic ni hari-hari, insyaallah kita semua sedikit sebanyak mampu selamatkan bumi :)



agree???

2 comments:

Kancilbiru said...

weyyy akak lupa semalam earth hour.. siap aku bantai bukak lampu kipas semua cerah benderang...hahaha

btw, tq for reading blog akak..

nak pakai PB tak? hahaha.. yer akak suka cerita pasal PB cerita yang orang tak penah nak cerita...:)

ain shalalala said...

hehehehe...