Friday, December 28, 2012

Wedding Review: Mas Kahwin

nilai mas kahwin utk pengantin di selangor telah ditetapkan oleh JAIS sebanyak min RM300.00. lebih tu terpulangla kan ikut kemampuan suami. kes aku, suami nak bg RM313.00. aku pun xpaham nape perlu ada belasan ringgit di belakang tu. hahaha..buat nyusahkan nak sebut je masa akad nikah nnt. tp dia confident gak, terpulangla. aku suggest bagi lima ratus je..sonang nk sebut kan. kikiki.. dasar isteri bermata $$$$$..hahahahaha. kita terimalah seadanya.. kalu ikut hukum pun, biarlah yang besederhana je kan. baiklah.. saya terima seadanya mas kahwin dari abg..hiks.

album mas kahwin

tgk tu... tangan tak sabar2 nak amik duit... hahahahaha..dasarr

cek duit hantaran..

Kalau kat Selangor, mas kahwin ni kira lum sum apa sahaja jenis duit belanja atau segala mcm duit yang diterima oleh pengantin perempuan itu semua kena declare mas kahwin which is kena sebutlah masa lafaz akad nikah. act, kitorg mula2 mcm nak hidden kan la jumlah duit hantaran tu, but since ust reza (pendaftar nikah) cakap kena campurkan jugak makanya bertambah besarlah nilai mas kahwin aku. hahahaha. acik kayo ;)) kena la pengantin lelaki practice byk kali biar senang nak sebut nnt. nnt aku upload video lafaz akad nikah. confident sgt laki i okay..macam hafal skrip.. tp, aku ada sedikit ralatla sampai ke hari ni or mungkin sampai bila2 sbb masa time lafaz tu aku dalam bilik..omaigod.. sooooo sad ;(


No comments: