Thursday, November 10, 2011

Masterchef @ home

sekarang tgh hot pasal masterchef kan, dengan isu-isu nangis2nyer, dengan jurinya pulak yg palsukan CV. aiyooo. tapi aku tetap suka dgn reality show ni. depa nak nangis biarlah, honestly aku takde masalah la dalam bab-bab diorang nangis ni. touching beb tukang-tukang masak ni. hati mereka kan lembut, bila masak dengan penuh kasih sayang sekali tersingkir or at bottom place mestilah sedih kan. lumrah la, bila benda passion yg kita buat tapi tak achieved confirm la nangis. tsk tsk. Malaysians, accept je la reality tv show. tak yah la nak condemn sangat. okay?

yang si Chef Riz palsukan CV tu pulak pekejadahnya buat mcm tu. everyone knows yg u mmg talented chef, y should u do that??? shame on you la. huk huk huk. kang dah sume org kutuks u. takpela, u pun dah admit your mistake kan. tp malu dow. obviously aku mmg suke la chef riz ni masa judge resepi diorg tu. tp tak leh lawan dekat my fav chef la, Chef Jo. heeee. Chef Jo kalau merasa food memang tak leh blah, kemain sedap aku tgk dia makan. teheeee :p

bila tgk masterchef mcm rasa cool giler bila pandai masak, so aku pun perasan gak la jd org yg pandai masak kat rumah tu. kah kah kah. terus potong bawang ala-ala masterchef (sila tgk episod yg awal-awal Chef Yahaya ada show cara potong bawang). kikiki. pastu terus update blog masak aku. padahal dah bersawang giler blog masak tu. so kalau korang baca blog ni, jangan lupa singgah sekali kat blog masak aku ye. padahal baru de 3-4 resepi dah kecoh. haiyaaa. heee. do visit resepimakKita.ok bye :)

2 comments:

MamaZen said...

wah,..suke suke suke..bykkan resepi lagi ok..hee..masterchef memang best..best of the best.. ;-)

isabelle said...

nasib baik chef wan x bela anak dia yg buat salah tu kan?