Tuesday, July 5, 2011

long distance baby

hari tu  kan saya cerita pengalaman saya driving paling jauh adalah sampai ke Kuala Pilah N9. tapi yg tu dulu, sekarang ni yang paling jauh saya driving adalah sampai ke Batu Gajah, Perak. wahhh. terer kan?? hehehehe. alhamdulillah selamat pergi dan selamat sampai dengan hanya membawa kelisa comel saya. teehee. passenger setia adalah mak n abah. la ni mmg kitorg adik beradik dah tak bg dah abh drive jauh2. so, sbg anak yg bertanggungjawab makanya saya lah yg terpaksa mengambil alih amanah tu (poyo).


pengalaman?? hhohoho. mmg banyakla. kalau highway utara-selatan confirm la banyak lori. pastu bila dah start masuk Perak, highway dah jadi dua lane. kalau ko nak laju, duduk la kanan, tp kalau nak slow duduk la belah kiri. tapi duk belah kiri, tahu je la banyak giler lori besar2. takkan nak ikut bont*t lori kan. hik2. makanya saya telah memperhebatkan skill saya dengan memotong lori2 tersebut. wahhhh. (tetiba rasa hebat). memandangkan saya yg bawa kelisa je, maka tak mampulah nak selamanya di fast lane. so, bila ada keperluan untuk memotong je baru saya berada di lorong kanan. bila takde sebarang halangan yg besar2, saya duk kat belah kiri je. biasa kalau nk g Ipoh org kata dlm 3jam je dh leh sampai kan?? tp saya amik masa masa dlm 4 jam tuk sampai Batu gajah tp dua kali berhenti la. hahahahaha. ok la tu. bawak kete kecik je pun.



pekena nasi lemak tip top dekat jalan nak ke Kellie Castle. mmg sedap sangat


kitorg g sana sebab nk lawat sepupu kat situ. act, bukan kitorg je, tp ramai lagi famly member yang lain, ada mak ngah n family serta busu n family. tp tak konvoi pun. cuma set masa tuk lunch sama2 kat Tapah. dalam kul 2 lebih sampai Batu Gajah. lega giler wok bila dah sampai. rasanya confident level masa driving pun dah meninggi sket. alhamdulillah.

No comments: