Wednesday, January 9, 2013

Wedding Review: How I Chose My Vendor

 zaifie zainal kuala lumpur
For my wedding, aku booked Zaifie Zainal Creation atau sekarang dikenali sebagai Zaifie Zainal Kuala Lumpur (ZZKL). overall mmg tersangat-sangatlah puas hati dengan service yang disediakan di sini. macam mana aku decide nak pilih kak zaifie? hanya melalui facebook. just tgk page Zaifie Zainal dan Zaifie Zainal Creation terus aku bulat hati nak amik baju dari sini tanpa survey dari satu butik ke butik yang lain. kebetulan pada masa tu ada promotion pakej (2 pasang baju persalinan + pelamin + make up) sempena Ramadhan di ZZC. aku terus call kak zaifie, tanya harga pakej tu and discuss2 sket, right after that (dlm tempoh 15minit) terus bayar deposit RM500 to confirmed. gila gamble kan? tak pergi pun check whether butik tu wujud ke tak? betul ke ada baju? elok ke baju dia? aku tolak tepi semua tu because mmg i trust her 100%. even my sis pun risau, tgk adik dia ni pandai2 je booking before check and whatsoever. because sblm ni kami satu family dah penah experienced dgn satu bridal area putrajaya yg incharge segalanya masa wedding kak long dulu. huhuhu. but, knowing me. i want something different. kalau korang yg jenis tak confident, don't do this. pergila survey bridal dulu. do some fitting and etc. kekangan tempat, kewangan, masa dan tenaga tu yg bt aku decide tuk pilih jalan tu. it's quite lecehla nak fitting, nk pergi2 bridal ni. kerja jauh nun di melaka, parents di seri kembangan. tak terkejar okay nak buat semua tu. sebab byk urusan kahwin yg lain yg perlu diselesaikan. that's it.. dah booking, dah bayar depo so dah tak pening kepala lg lepas tu. sebulan setengah before kawin, baru berkesempatan pergi butik kak zaifie, yg mana masa tu orang lain dah mula sebuk tanyakan warna tema apa dan aku boleh jawab tak tau lagi sbb baju pun tak fitting lagi. hahahaha.

at zaifie zainal, korang akan rambang mata la. baju sangat banyak, dengan pelbagai design. hohoho. pilih je nak yg mana satu. dek kerana ke'simple'an aku ni yg teramat sangat, aku pilih wedding dress yg kemelayuan. yg aku tak pelik untuk gayakan. yg diterima ramai. muahahaha. as i said, aku ni kan buta fashion. hiks. so..confirmed dgn kak zaifie and settled.

No comments: