Thursday, September 22, 2011

interview

pergh.. mmg tak lena nk tido dibuatnya mlm sebelum tu. bukan study mana pun, debarannya je yang lebih2. biasala, aku kan suke over tak tentu pasal. tp dh mmg perasaan tu nk dtg, nk buat cane kan. tangan dah sejuk2, jantung tak berenti2 dub dab dub dab. pastu dlm hati tak sudah-sudah menyesal, nape la tak prepare awal2. amik kau. nangis. tsk tsk.

di hari kejadian, mmg bgn awl. sebab mesti sampai SPA b4 8am. kul 7.15 dah tercongok kat parking pelawat. igt nk belek-belek note, tp otak dah tak daya nk terima input lg. yg mampu buat pd masa tu, hanya kumat-kamit berselawat je. cuba menenangkan diri.

bila sampai kt SPA, perasaan debar tu masih ada lagi, tp mula berkurang sedikit demi sedikit. tgk org keliling, org lain ada yg khusyuk baca nota masing-masing, ada yg sibuk berbincang tentang isu semasa. syikin (kenalan yg baru jumpa di lobi) pun sibuk study. aku ni mmg dari dulu lg, kalau hari tu nk interview or ada exam mmg dah tak kuasa dah nk baca-baca lg pg tu b4 masuk dewan or bilik interview. biarlah.. setiap org dengan cara masing-masing kan.

selesai pendaftaran, aku org ke tiga untuk bilik K. ada lg 1 bilik for this post. rasanya candidate dia mmg tak ramai kot. tiba masa giliran dipanggil, mmg aku berserah je la time ni. pom pam almost 40 minutes lega aku dgr bila interviewer ckp ok, rasanya tu je soalan yg kami nak ajukan. fuhh. mmg dlm hati nk lompat-lompat je. lega akak, kalau tak asik neves je tak pasal-pasal. ada 2 org je interviewer, sorg pengerusi (Dato' mewakili ahli suruhanjaya) n sorg lg ahli (wakil kementerian). mcm mne interview? tgu je la resultnya, kalau dpt means aku jwb dgn terer la (poyo). kalau sangkut, maksudnya bukan rezeki aku la kan (sedapkan hati..hehehe).

usaha dah, doa dan tawakal je la yang kena buat skrg ni. insyaallah.

No comments: